کافه ملت کاخ سعدآباد

کافه ملت کاخ سعدآباد

چالش و استراتژی در ساخت و متریال ها:

پروژه کافه ملت واقع در کاخ سعد آباد تهران، یادآور زیبایی و لحظه های خوش باهم بودن توام با تاریخ و طبیعت، کافه ملت، پروژه ای اصیل و زنده واقع در کاخ سعدآباد به معماری و طراحی مهندس فیروز فیروز، معمار برجسته ایرانی.

 -در این کافه برای اشراف به محیط جنگلی کاخ و بهره بردن از محیط پیرامون از شیشه های کشویی با سیستم جامپ تراس استفاده شده است که قابلیت باز شدن در فصل تابستان و بسته شدن در فصل زمستان را دارا می‌باشد.

لازم به ذکر است بر روی این شیشه ها برای ایمنی بیشتر، با نصب ویندوفیلم های صدمیکرون، برند فرانسه، reflective ، جهت جلوگیری از ریزش شیشه سکوریت جهت شکسته شدن و مقاوم دربرابر آتش و ضربه می‌باشد.

-اجرا سازه اکسپوز این کافه، به نحوی صورت گرفته، تا با بافت محیط کاخ و معماری های موجود در کاخ همساز باشد.

 

توضیحات تکمیلی:

در داخل مجموعه کافه دو میز سنگی، از لحاظ قدمت و ارزش زیر نظر حراست کاخ تهیه و نگهداری میشود؛ این میز های سنگی بطوری در محیط کافه به کار گرفته است تا آسیبی به ارزش آنها وارد نشده و باعث زیبایی نمای داخلی بشکل چشمگیری شده است؛ در حقیقت با ساخت این کافه در این موقعیت در نظر داشتیم محافظت از این دو میزسنگی در این مجموعه را داشته باشیم و در قدم بعد، بازدیدکنندگان زمان استراحت مفرحی را در میانه بازدید خود در این کافه سپری کنند به نحوی که احساس فضای غریب و خارج از فضای کاخ در آن ها ایجاد نشود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.